tisdag 29 april 2014

Holländskt kjolskydd till cykeln

För er som inte sett mitt hemvirkade kjolskydd...så kommer bilder här:) Jag fick mönstret...eller virkbeskrivningen av vår sons kompis mamma:)) Hon hade en Holländsk beskrivning som jag förstod början på...men inte slutet. Så det blev lite på fri hand som detta kjolskydd blev till:)
Man börjar arbetet med att virka alla blommorna som man ska ha...sen fortsätter själva arbetet:)


 Men har man virkat lite från förr...så går det bra att titta lite på bilderna också. Så kunde jag luska ut hur detta arbete var gjort. Och det gick riktigt bra. Kanske nåt för dej? :-)

Kul att ni kikade in hos mej// D

2 kommentarer:

  1. Men oj så fint! Ett sådant hade jag velat göra! :-)
    Finns det någonstans man kan hitta mönstret?

    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pilla: visst är dom fina dom här Holländska skapelserna:) jag googlade själv o hittade en holländsk beskrivning...förstod en del o satt o översatte vissa ord...Har man virkat sedan förut så förstår man bara med att titta på bilden. Annars kan jag tyvärr inte hjälpa. Mitt kjolskydd har jag mestadels gjort på fri hand:) Lycka till

      Radera