fredag 11 november 2016

Virkad ljusboll

Nu när julen närmar sig så kommer det rätt mycket ideér på sociala medier. Såklart ville jag testa av dom 2 dukarna som jag köpt på PMU. Jag satte mig och sydde ihop för hand ...runt alltihopa. Så det blev som en påse.
Tyvärr tog jag ingen bild av när jag blandat lika delar lim och vatten i en plastbunke. Sen fick allt ligga o dra sig i ca 5 minuter. Jag vred ut överflödig vätska....satte in en ballong som jag blåste upp... och hängde för att torka..(som bilen ovan). Den fick hänga på tork i ett dygn så allt torkat och stelnat.
 Nu på morgonen stack jag hål på ballongen....och nu fick jag äntlligen lägga in ljusslingan:)
Får nog ta och virka mig den rätta duken som är mycket finare...och framför allt lite mindre:)

För er som är sugna att testa delar jag ut mönster beskrivningen här:
Lycka till :)

1 kommentar:

  1. Smart, då kan man ju göra något av de virkade dukarna som ligger i skåpet.
    Kramiz

    SvaraRadera