söndag 26 juli 2015

"Pippi" tröja

Det var år o dar sedan jag gjorde en stickad tröja. Men nu när jag blivit farmor så tyckte jag att det var dags att testa igen..hur det skulle gå.
Jag är så förtjust i Pippi tröjor. Så jag köpte ull garn och satte igång med mitt arbete.:)
Det är så roligt när man ser att det börjar likan en tröja när man håller på.
Här är resultatet hur allt blev. Jag vet att sonen kommer att bli glad, att hans son ska få en hemgjord tröja som hans mamma och farmor till hans son gjort. Han uppskattar hantverk. :)
 Snurrade om snörningen runt halsen...så jag använde alla 3 färger av garnet istället Det blev bättre:)
Inte gjorde jag denna tröja för att den skulle bli billig på nåt sätt. Nä! garn är som målar färg och virke...alltså:) det blev inte billigt att göra själv, men det är så mycket roligare att ha gjort den själv, och sedan att jag får lämna över den till den som ska få den:)) Det är det roligaste av allt arbete:)
Hade dessutom gjort en egen etikett:)

1 kommentar:

  1. Det är som du skrev, det är inte billigt men det är sååå roligt att ge något man gjort själv.Ser att du också har "egen" etikett i den fina Pippi tröjan.
    Kramiz

    SvaraRadera