måndag 23 maj 2016

Virkad uggla...SAIK

 Fick en virkbeskrivning av min söta väninna L. Hon hade virkat ugglor från:  http://svartahusets.blogspot.se/2014/03/monster-pa-virkad-uggla.html#links.

Jag hittade några billiga garner från butiken TGR. Så jag testade att handla några nystan. Så detta är bara en test uggla. :) Ska göra en mer seriös efter detta.:))
 Hade köpt svart och gult såklart, eftersom det är vårt kära hockeylag...Skellefteå AIK. Tänkte att denna ugglan skulle få följa med oss i husbilen när den är klar :) Började med att virka enligt beskrivningen och med mitt garn i gult.
 Sedan när jag närmade mig att virka fast vingarna så ändrade jag till svart. Sen blev det ögonen och pupillen. Den börjar likan en uggla nu :)
Jag fyllde den med lite risgryn i en påse i botten, så den står stadigt. Sedan fyllnadsvadd resten av kroppen.
 Hade köpt några ögon på Panduro....men såg sedan att dom även fanns på TGR, och mycket billigare. Men i alla fall så tog jag varmlims pistolen och limmade fast ögonen. Supersöt blev den ju :)
 Självklart får denna lilla Ugglan som ändå blev rätt stor. 26 cm hög blev den och får absolut följa med oss i husbilen:))
Rätt söt med dom ögonen ...eller hur ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar