torsdag 10 november 2016

Klänningen Toni.

Av en liten stuvbit blev det denna klänning. Dock med enfärgade armar eftersom tyget inte räckte till.
 Hade en liten stuvbit av detta fina tyget från butiken: Fynda textil i Gävle jag köpte när vi var på genomresa Tyckte att den dock blev lite bar i halsen så jag gjorde om klänningsmönstret Toni lite.
Det fick bli en liten polokrage. Detta mönstret är ett mönster jag kan tipsa er om. Det är en jättefin modell med en lite klockad kjoldel.
Jag gillar verkligen kornblått...så nu ska jag söka kornblå tights till. Som pricken över i:et :))

4 kommentarer:

  1. Väldigt fin och det blev mer vinterklänning när du gjorde polo, snyggt till en snygg tjej hihi
    Jag söker med ljus och lykta efter en beg. provdocka. Har du någon på lager?
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Den blev jätteskön...du kanske skulle prova att sy en du också. Tyvärr har jag ingen provdocka på lager...har själv en halv trasig en som jag hänger upp kläderna bara ...går inte riktigt fullt ut att ställa in måtten. Men vad gör man. Glad att jag har en i alla fall. Kramiz

      Radera
    2. Det verkar vara ett bra mönster du har. Vars köper man det? Jag är inte nöjd m klänningstyget jag köpte på mässan när du var med. Får sy om till något annat. Jag hade en provdocka tidigare men den gick trasig, tids nog hittar jag en.
      Kramiz

      Radera
    3. Mönstret är lätt och bra och det har jag sett att du fixat sedan du fick mönstret av mej :)

      Radera