lördag 11 februari 2017

Klänningar i olika varianter

Jag har sytt en Tysk variant av klänning Anni Nanni....denna med omlott huva. Alltså vid halsen fram är tyget omlott. Kul när man bara har en liten bit av rentyget...så kombinerade jag med enfärgat svart mot det grå. Klänningen fick fickor också såklart:) Jag gjorde den här modellen mer rak nertill, man kan även göra en klockad modell av den...man väljer själv.
På provdockan...
 Fram o baksidan på klänningen

 Hade en bit av detta tyget kvar också ....så jag sydde en enkel hemma klänning...Made by Runi en Every day dress. Den är tunn och bra när det blir varmt...när jag städar..haha
Onion 2064
Denna Onion är en klänning jag inte testat att sy förrän nu...med restbitar. Den här klänningen kommer bara att få hänga på provdockan när jag inte har nåt annat projekt:-)) Tog dom tyger jag hade över för att testsy denna modellen. Klänningen är uppdelad i flera bitar, så när jag hittar tyget ska jag prova sy den här igen :)

2 kommentarer:

  1. Fina modeller du gjort Du är duktig att sy Dessan
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joy: Men tack snälla du. Roligt är det i alla fall att sy :)) Kramiz

      Radera