måndag 10 april 2017

Hide away

Har testat att sy av ett nytt mönster för mej som heter "Hide away" . Tog ett tyg som jag har haft hemmavid ett tag så jag testade med det eftersom jag inte visste hur den skulle bli storleksmässigt.
Kragen blev jag absolut inte nöjd med...så den kommer jag att klippa bort:) Sen får jag gå ner en storlek med denna modellen...kändes lite för stor men annars en rätt ok med mudd nertill.

På baksidan pressade jag ett tryck med min silhouette cameo:)
Tyckte att det var lite kul...eftersom baksidan var grå :)

Tillägg:

Jag har nu gjort en ändring på klänningen och det blev en huva jag satte dit, Jag är jättenöjd och klänningen den blev så skön och härlig att ha på sej.

2 kommentarer:

  1. Har också sett den typ av klänning när det blir infällt vid midjan, kanske man ser lite smalare ut då? Visst har du sytt en remsa nertill, "A la Ballong" gillar den iden som verkar komma tillbaka på kjolar klänningar igen.
    Kramizar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ser nog smalare ut i denna modellen om den är svart i sidan dock:) Svart har ju det luriga att smalna till det liksom:) Så ballong blir inte denna på...det beror såklart på hur mycket man drar igen. Men ballongmodellen är fina o kul att dom kommer igen:) Kramizar

      Radera