fredag 12 maj 2017

Jedediah pants , par 2

Nu har jag sytt ett till par byxor till maken. Han ville ha ett par finbyxor också sa han..så vi handlade tyget på Ohlssons tyger och jag sydde då ett par till Jedediah pants. Och han är supernöjd :)
Fickorna i sidan...
 Här när jag fotade byxan såg jag inte att färgen inte gjorde sig rätt eftersom jag fotade utan blixt.
 Fickorna på plats med vita innerpåsar av ett örngott :))
 Jag var rädd att  fickpåsarna skulle synas igenom tyget om jag tagit nåt mönstrat...så det blev perfekt med ett örngott...makens egna förslag var det :)
Hällorna på plats...Här upptäckte jag att bilderna blev bättre med blixt, så färgen blev rätt nu när blixten kom frampå kameran:))
 Lite olika färger igen på bilderna.:) Men ni ser ändå hur arbetet fortskrider med byxan.
Gylfen klar men färgen sämre igen ;-) 

Jag har sytt ett par byxor tidigare till honom och där finns det en länk till hur man gör dessa fina herrbyxor "Jedediah pants". Tut finns i ett tidigare inlägg av dessa byxor här på bloggen.
 Maken är jättenöjd och glad över sina nya finbyxor. 

Och jag är nog ännu gladare att han blev så nöjd eftersom jag sytt dom :). Han har verkligen valt fina tyger till byxorna och det bästa är att tyget kostade bara 49 kr/meter. Då kan man gott sy flera byxpar:)) 100 kr per byxpar och dragkedjan till gylfen hade jag sen förut...köpt på PMU för 10 kr.

4 kommentarer:

  1. Lika glad blir jag, gillar när killar väljer färg på byxor också super duper snyggt och tummen upp för "cat-walk-modellen" hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag var också glad när han valde färg. Jag sa åt honom att välja nåt annat än svart ;-) Och det gjorde han. Hon i tygaffären var också imponerad över hans färgval:). Men dom blev riktigt fina på honom också. Han har dessutom blivit bättre på att vara med på bild :-)) Kramiz

      Radera
  2. Jisses vad duktig vad duktig du är..

    SvaraRadera