lördag 19 augusti 2017

Ny top

Ibland har man tur och hittar sköna tyger. 
Detta tyget hittade jag på Ohlssons tyger i Umeå. Det fanns bara tyg kvar till en top, så jag gjorde en sån 😆 Perfekt att ha till jeanskjol. Beige med stora blå blommor. Däremot blev väl inte mönsterpassningen så perfekt, men det blir så ibland när det är så stora mönster och en liten bit tyg......men det duger åt mej 👍
 Dessutom har vi haft strålande härliga dagar nu här hemmavid.

 Jag satte stretch spets under bysten och nere vid ärmen. Det piffade upp lite tycker jag😃
Mönstret köpte jag här hos :
https://www.makerist.de/naehen/naehanleitungen
Detta mönster har 3 olika alternativ att göra: Top och klänning av

2 kommentarer:

  1. Fin modell och kul med så stora motiv👍
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag trivs i denna modellen och mönstret var rätt kul också...storblommigt :) Kramiz

      Radera