tisdag 23 januari 2018

Hood hunter

Hittade en massa tyger som följde med mej hem från Ohlssons tyger. Däribland detta beiga tyget i lite stickad känsla.
Testade tyget mot sonens beiga  byxor om detta skulle passa.....tror detta kommer att bli kanonmatchning 👌. Beige är svårt att få ihop en riktig matchning, men detta lär nog gå bra😄
Frågade dock innan jag började sy om han ville ha svart eller beige i sidorna o i huvan?? Han bestämde svart o det blev ett bra val.
Här ser den inte mycket ut för världen😂 Dragkedjan och muddar gör hela plagget.
Här dokumenteras fram o baksidan utan muddar i ärmarna

Jag sydde en infodring som dock inte var med på mönstret som jag sydde av nu. Men det gick bra att klippa den storlek på infodringen jag skulle ha här för att dragkedjan skulle bli fin från insidan också.
Lägger in en länk här så man kan få lite tips hur man gör 😄
https://fashionfreaks.se/patterns-and-accessories/patterns-jackets-pants-skirt/womens-jackets/sewing-instructions-suit-style-jacket/wristband-or-sleeve-cuff-collar-zip-facing/
Lite lyxigare blir det också om man sätter en bit av samma tyg som i tröjan / jackan längst ner vid linningen o dragkedjan.

Jackan/tröjan blev mycket stabilare med den infodringen också som jag satte i framstyckena. 
Och avslutningsvis min egna etikett som jag sätter på mina plagg. 
På baksidan står det design Deciree.😃

Woala !! Sonen blev jättefin i denna nya kreation😘

Gjorde faktiskt en herr t-shirt också i matchande färger, men den tröjan fick maken.
Det är perfekt med stora muttrar som håller mönstret på plats.
 Gjorde dubbel mudd i halsen.
 Sporty Stripes t-shirt, brun med beiga armar.
En nöjd make som fick en ny tröja.

2 kommentarer:

  1. Tack för den braiga länken. Jätte jätte fina kläder har du gjort. Visst är det snyggt med dubbelmudd i halsen, ser genast mer arbetat ut.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bra att gå tillbaka o titta hur man gjorde 😄Tack snälla, men här är det nog fina sonen som bär upp plagget perfekt ☺️😘. Kramiz

      Radera