torsdag 8 november 2018

Kläder till barnbarnen

Köpte tyget på symässan i Umeå för att sy en klänning till barnbarnet . Tights tyget hade jag hemma.
 Fairytale klänning med tyg från #Liliart.se och #Zicca fabric och ett par tights
 Tights som var jätte enkla att sy tycker jag. 

 Klänningen blev jättefin enligt mej själv med 2 tyg combon och en spets som jag köpt i Stockholm hos Mattssons band 👌
 Lillan står vid farmors tygskåp och väljer tyger till nästa klänning 😍Söt som stryk blev hon i nya klänningen.

 Blev tights med lite lappade överblivna tygbitar från #Ziccafabric också. Ville testa ett nytt mönster som då tygbitarna funkade perfekt till testen :-) Storleken blev perfekt till lillan så nu kan jag sy fler.

 Sen var det dags för mitt äldsta barnbarn som är 3, 5 år gammal att få lite nytt.
 En tröja med omlott krage från Makerist.
 En combo av #Zicca fabric diamantregn och det tyget som ser ut som kexchoklad. Det turkosa tyget hade jag redan hemma. Zicca fabric har så fina tyger och bra kvalitet...gillar dom skarpt 👌
Sist sys min egna namnetikett fast.
Inte lätt fota barn som inte gärna vill sitta stilla 😂💞
Tröjan blev jättefin och sitter alldeles perfekt på söta barnbarnet...tycker jag själv.😄👌


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar