fredag 28 december 2018

Tumvantar till barnbarnen

Testade att sy ett par vantar till barnbarnen😄Prefekt att göra nĂ€r man har en massa spillbitar som jag ocksĂ„ har.

 Började med att klippa ut delarna och sy ihop tumdelen först. 
 Sen satte jag ihop baksidan mot framsidan...rĂ€ta mot rĂ€ta. Man syr en vanlig raksöm frĂ„n tumspetsen och fram till overlock sömmen
 HĂ€r Ă€r tumspetsen. Bild har jag lĂ€ngre ner dĂ€r man ser hur jag sytt raksömmen.


 Samma bitar med foderdelar klipps ut som man vill ha inne i vanten.
 Dags att sy dit mudden och hĂ€r ser man hur jag sytt en raksöm i tummen fram till overlocksömmen.
 SĂ„ Ă€ven med muddelen för att göra en allt i ett vante. Jag lĂ€nmnade en bit öppen i foder delen för att kunna vĂ€nd vanten genom allt sedan. Sen sĂ„ blev inte vanten sĂ„ snygg inuti 😂tur att inte det syns. NĂ€r jag vĂ€nt allt ut o in sĂ„ syer jag ihop med en liten söm inne i vanten. Detta Ă€r vante till 2 Ă„ring
 Tycker att det Ă€r bĂ€ttre att sy en lĂ€ngre mudd Ă€n den som Ă€r med i mönsterdelarna...som jag sytt pĂ„ den blĂ„ vanten, för dĂ„ kan man vika upp en bit om man vill det.
Gjorde ett par vantar för 4-Ă„ringen ocksĂ„ med favorit killen i reflex pĂ„ ovansidan..."PyjamashjĂ€ltarna" Kattpojken 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar