tisdag 11 februari 2020

Nya mjukisbyxor till barnbarnet.

Mitt äldsta barnbarn fyller 5 år i maj 2020 och till honom är det roligt att sy för han blir sååå glad😍Han har så smal midja och det är svårt att hitta nåt som sitter på honom och där kommer jag hans farmor in i bilden😄Jag får äran att sy mjukisbyxor till honom.
 Här har jag sytt bekdelen på byxan ( den svarta delen )
 (Fickan med kantband vid öppningen.)
 Efter det kommer midjemudden som sys fast runt hela byxan.

Har man lite bitar över från andra projekt så kan man få ihop till ett par byxor om man vill 😄👍Här baksidan på byxan.
 Sydde ett par svarta mjukisbyxor i joggingtyg som jag också hade liggandes, tyckte det blev fint med rött kantband runt denna fickan.
 Sydde även röda stickningar som skulle sticka ut lite.

Såhär glad blir han när han får kläder av farmor 😄Så glad jag också blir när jag fick denna bilden av honom💞...jag är inte alltid där när dom får mina sydda kläder eftersom vi inte bor i samma stad.
Här blev det även ett par byxor till hans lillasyster. Här har jag återanvänt tyger från ett par nya byxor jag sytt men gick inte att använda pga fel i mönstret.

Mönstret på byxorna jag har sytt är från Makerist o heter Hose Lilo

2 kommentarer:

  1. Tuffa byxor och superglad kille. Han ser ut att blivit så lång, eller så ser byxorna långa ut, vilket han bär upp fint. Det är ju väldigt bra när du kan änvända restbitarna. Man kan ju inte bara sy strumpor och kalsonger av resterna hihihi.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han älskar byxorna jag syr till honom...han vill inte ha nåt annat ;-) Haha jo det kan man också...det är ju kanon att använda alla bitar man kan. Kramiz

      Radera