torsdag 16 december 2021

Julklänningen är klar till yngsta barnbarnet.

Det värmer i farmorhjärtat när man får frågan om jag ville sy en julklänning till detta vackra barnbarn 💞.
Hittade ett fint mönster som jag först testsydde i ett annat tyg innan jag vågade klippa i jultyget 😅

Lillan fick prova den först och den satt perfekt. Har inte lagt upp den här men det gjorde jag när jag såg att den passade. Den röda julklänningen fick bli aningen större för att hon skulle kunna ha den till jul...dom växer fort dom små😉

Det var ett superfint klänningsmönster detta och jag sydde mellan stl: 80-86 trots hon bara är 10 mån.
Vingen på axeln är inget som finns på mönstret, det la jag dit extra plus att jag gjorde lång ärm.
Framsidan 
Baksidan




Här hittar du mönstret.

Jag kommer nog att sy fler klänningar i denna modellen.

Lägger till hur jag mätte hennes mått och att den skulle passa just henne.



Dessa bilder tycker jag är bra att ha kvar om man är osäker på nästa plagg, då går jag tillbaka och ökar på eller tar bort centimetrar om det behövs

På julafton-2021 hade vi denna sötnosen hemma hos oss💖


Denna lilla tjej fyller 11 månader den 1/1-2022

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar