måndag 28 november 2022

Korsryggsklänning, Jubel o Baluba och Hose Lilo byxa. Måttband för storleken :)


Fick en fråga om jag hade nåt rött tyg hemma för att kanske kunna sy en klänning till våra barnbarn.
Jag tittade efter och jag hade köpt ifjol redan detta tyg från Ohlssons.
Till yngsta tjejjen blev den en korsryggsklänning.
Vit spets från #Stoff o Stil blev det till dom båda klänningarna längst ner.

Vips var dom klar.
Korsryggsklänning till snart 2 åriga tjejjen och Jubelbaluba klänning till 5 åringen.
så det blev storlek 92/98 och stl 110
En klänning till båda barnbarnstjejjerna. snart 2 år  och 5 åringen. Fick sy in den lite till äldre barnbarnet och förlänga armarna med mudd. Hon vill ha 3/4 armar i vanliga fall men nu ville hon ha långa ärmar...tur jag hade kvar mer av det röda tyget till det .
2-åringen 💗


 5-åringen är nöjd 💞för nu sitter klänningen bra.
5-åringen 💗
Hose Lilo från Makerist blev ett par byxor till 7 åriga barnbarnet.
Jag sydde i stl:134 till 7 åriga killen. 💖
Byxan gjorde jag längre än de mått jag fick av sonen..men eftersom jag inte fått prova kläderna på barnen så är det bättre att allt är längre och större. Man kan ju alltid sy in och korta av 😆👍
Han hoppade och var glad och tyckte att mudd nertill var bra.👍
Här är 7-åringens byxor 💗
-Dom satt jättebra Farmor !!! 😇 Älskade barnbarn💖
Sen brukar jag fota så jag har kvar måtten jag sytt som passade. Frånsett en bok jag har som mina barnbarnsmått är uppskrivna.
Måste spara måtten också till mej själv på detta sättet...bra att ha till nästa gång 😍







Hose Lilo byxmönster från Makerist.

Så nu har jag nog gjort en god gärning till min familj . Barnen har sina julkläder klara 🎅🤶🎄.

2 kommentarer:

  1. Självklart att alla tre barnbarnen ska få fint matchande kläder av farmor ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut så är det ♥️♥️♥️

      Radera