lördag 11 mars 2023

Jeanskjol och knytblus

Hittade ett par jeans från ynsta sonen han köpt i Stockholm på Söder. Dom har bara legat i lådan och sparats så nu tänkte jag slå till och sy en jeanskjol till mej av dom.
Det blev en väldigt enkel kjol med en sydd kant som dekoration nertill på kjolen.

Hade även sytt en klänning av muslintyg från Ohlssons tyger som jag inte gillade, så den klippte jag sönder och sydde denna knytblus istället med mönstret är från Makerist och heter Alma

Bakfickan från byxan visar not Stockholm tror jag  😅 Skankkjolen min 👌
Insidan har en mönstrad del på muslintyget men jag valde den enfärgade istället . 
Detta setet till mig själv blev jag riktigt nöjd med och trivs jättebra i. Sen är det ju kalasbra att man kan återanvända det man ändå har hemma. Tummen upp för #återbruk

2 kommentarer: