måndag 24 juli 2023

Mer klänningar till dom minsta denna gången.

Köpte ett påslakan på Hemtex som var på halva priset. Tvättade detta bäckobölja påslakan och sedan klippte jag isär det och började sy småklänningar till minsta barnbarnen.
Mönstret heter "Lauren" från Little Lizard King.
Gratismönstret hittar du här : https://littlelizardking.com/products/laurel

La ut bitarna för att se hur jag skulle matcha färgerna.
Såhär blev det när jag sytt ihop hela klänningen till barnbarnet som är 2,5 år



Syskonmatch 😍

Eftersom jag inte satt någon tryckknapp på hennes klänning för att jag ville prova den först så bad jag henne hålla ett finger just där knappen skulle sitta...och hon gjorde precis som farmor sa 😍
Den satt riktigt bra när jag provade den på henne. Hade nog ändå velat sy in en liten resårbit runt axlarna och bak på ryggen för att få ännu bättre passform så den inte glider ner när hon sitter.
Så gjorde jag faktiskt på lillasyster här. 
Tror att dessa klänningar är svala och sköna under varma sommardagar.
 

2 kommentarer:

  1. Så gulligt med syskonmatchning till de små Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det :) Lite matchning blev det ialla fall. Kramizar

      Radera