onsdag 6 januari 2021

Julfina barnbarn och kläder till vännernas barnbarn

Detta supersöta tyget beställde jag från Tygdrömmar.
Det är 95 % organisk bomull med 5% lycra, vikt 220 gr/m2

Började med att sy en Mix´n Match från Omg banana, en klänning till barnbarnet i stl 104
Klänningen passade ganske så bra på vårat barnbarn 😘

Sedan har jag mitt favoritmönster Bike and stripes som jag sydde till 5-åringen
Hade världens minsta tygbit som jag vände o vred för att få till en mindre storlek av samma tyg också...😅ryggen fick jag dela så därför blir inte mönsterpassningen helt perfekt...men det räckte i alla fall till en klänning till av det fina tyget som jag hade beställt.
Våra goda vänners son har fått en liten tjej som jag tänkte skulle få lite nytt också...trots att farmor också syr till henne...💝
Hade inte tyg så det räckte så jag gjorde delad ärm...baksidan blev helröd och där tryckte jag hennes namn med hjälp av min silhouette cameo...Ellie som lillan heter. Tryckte namnet i disneyfont

Sedan fick lilla Ellie en annan klänning också som jag sytt till henne NeLuma heter mönstret och finns hos Makerist.
Även ett par småbyxor som jag hoppas passar till..
Gjorde en liten rosett mitt bak på klänningen.

Småbyxorna jag sydde är från Brindille & Twig sewing mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar