fredag 21 juli 2023

2 klänningar till mej

Hittade ett mönster som jag gillade hos Makerist.de för att sy mig en klänning...som sen blev 2 st än så länge såklart  :-)Mönstret heter Willow.

Jag började med att sy denna vita. Tyget hade jag fått av min väninna 💓 och det var ett sött vitt bomullstyg med håliga blommor som mönster på.
Jag fodrade toppen och det var nog tur det :)

Eftersom klänningen blev lite genomskinlig så fick jag sy en underkjol 😄 Har heller inte bestämt mig om jag ska färga den och isåfall vilken färg jag ska ta?

 
Men fick så mycket tyg över för 39 kr så det blev både en underklänning och kjolar i 2 längder för det priset.
Sen hittade jag en nyhet på Ikea, ett påslakan för 99 kr....då såg jag en till klänning framför mig 😂

Den blev lite längre i modellen. Har inte bestämt mig om jag ska korta den eftersom jag inte är så lång och känner att jag trivs bäst i lite kortare klänningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar