torsdag 15 december 2016

Min julklänning

Detta jultyget har jag haft liggande i ett helt år :) Beställde tyget precis lagom vid juletid i fjol och tänkte att jag väntar med att klippa i fintyget...när jag bestämt vad jag ville sy av det. En till Toni klänning blev det.  Här har jag inte bestämt hur jag skulle sy i hals, arm och uppläggning....
Men nu har maskinerna fått jobba och göra rätt för sig:) Det blev en liten julklänning.:)
 Lite spets vid ärmen och längst ner vid klänningen blev lite pricken över i:et:) Här i spotlightens sken.
Sen lite röda strumpor och en röd sjal. Denna klänning kommer jag att trivas superbra i, det känner jag redan.:) Sen min egna märkning på klänningen...Så nu kan jultomten komma också för jag har sytt klart nu:))
En julmössa blev det också såklart. Även den med mig egna märkning:) 
Med detta önskar jag alla en riktigt God Jul och Gott Nytt år:)

2 kommentarer:

  1. Superläcker mer Jul kan det inte bli när du sytt den julfina klänningen
    Kramizar o God Jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jätteskön dessutom också 😄 Kramiz

      Radera