söndag 22 oktober 2017

Tröja med twist.

Ville testa att sy en tröja till barnbarnet med en liten "twist" som den kallas 😄. Nu hade jag inget mönster utan klurade ut hur man skulle sy tröjan själv.
 Började med att rita på ett befintligt mönster som jag hade o testade mig fram hur jag skulle göra.
 Detta är då bakstycket som är lite större och snedskuret bakstycket. Tanken är då att det ska komma in mot framsidan.
Då blir såklart framstycket såhär...smalare för att fickorna ska rymmas. Bakom fickorna sydde jag en fyrkant och sydde fast den rakt över då fick jag också en grön insida på fickorna och dom små händerna ryms bra där inne😘 På det sydde jag midjemudden.
Om man har olika tyger fram och bak så ser man tydligt skillnaden på vart sömmen går och hur fickorna ser ut. Detta var en test hur jag skulle göra. Nästa blir med huva eller bara en smal halsmudd.
Tröjan passade perfekt och så fin han blev i den 😍
Farmors vackra ögonsten😇💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar