måndag 23 oktober 2017

Vändbar mössa

 Tänkte sy en vändbar mössa till barnbarnet. 
 Tog samma tyg som till tröjan jag sytt till honom. Fodrade den med ett mjukt fleece tyg jag hade.
 Sydde ihop längst med långa kanten runt. Lämnade en öppning på några centimeter så jag kunde vända den. o i den öppningen satte jag in min märkning.

Där sydde jag en liten söm från utsidan, men den går ff att vända om jag vill det.
Bestämde mig för att göra det lilla extra på mössan. Ett B som i första bokstaven i hans namn...i reflex. Jag gillar att sätta reflex så han syns i mörkret. Trycket gjorde jag med heat transfer reflex och skar ut bokstaven med min silhouette cameo som jag bara gillar massor.

Hittade ett You tube klipp hur man gör mössan om ni vill ha hjälp. Jag gillar att dela med mig av tips om man undrar över nåt 😉

Sy en mössa snabbt och enkelt. https://www.youtube.com/watch?v=4BMiSC5Htps&t=7s
Praktisk med vändbar mössa 👌
Mörkgrön med mönster på ena sidan och limegrön på insidan...som nu är på utisdan 😃

Både tröja och mössa har jag gjort till lilla barnbarnet. Reflexen funkade kanon på mössan också👌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar