onsdag 28 februari 2018

Barnbarnens nya hemsydda

 Har sytt en klänning här till lilla barnbarnet. Satte en turkos rosett fram och rynkad resår . 
Fram o bakstycke i stl 74 "Autumn Bouquet" Ottobre 4/2012

 Neluma klänning i en storlek för stor just nu. Men det är alla klänningar. 
 Satte en spets runt klänningen och spets hjärtan bak o fram.
stl 74

 Sen sydde jag min favorit "Fairytale" men i klänning. Stl: 80, ett Runi mönster.
 Satte gul virkad spets runt huvan.

 Lilla barnbarnet som fyller 3 år i Maj fick långärmade t-shirts "Steam punk" från Ottobre 6/2015
 Detta är en tröja jag aldrig sytt förut. Den blev han så fin i, och stl 110 passade perfekt.

 Även ett par baggy mjukisbyxor till från: Norska bokenHeilt Spesiell, Cool Pants

En nöjd o stolt farmor är jag till dessa 2 barnbarn. 😍😍

2 kommentarer:

  1. Nu har jag tittat runt bland dina alster.Det var ett tag sen senast. Otroligt vad mycket snyggt du gör.Du öppnar väl atelje snart! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack söta Elisabeth. Det var snällt sagt, men någon ateljé blir inte på fråga��Mina plagg blir inte klara över en dag☺️Men det är roligt sy då o då. Kram till er

      Radera