måndag 5 mars 2018

Shoppingväska// Påsar//Kasse

 Idag tog jag fram det vävda tyget och började sy kassar. Det är jätteroligt att sy såna, och bra användning har vi av dessa så man inte använder en massa plastkassar.
När jag sytt själva påsen med en stadig botten...
 Så var det dags att mäta kassens bärhandtag. Jag klippte 70 cm x 9 cm bred, x 2 st.
 Fick ett tips om hur man vändsyr dessa. Man tar en lång säkerhetsnåt och sätter fast vid kanten...
 Sen stoppar man i den in mot öppningen och drar efter den som ett dragspel.

 Sen är allt sytt vänt och klart och klart för att pressa dessa slätt.
 Smidigt och enkelt faktiskt att göra på detta sättet. Jag mätte 7 cm från sidsömmen på kassen och sydde fast varje del med ett X så det håller.
 Nu är kassen färdig och jag märkte den med min egna etikett också.

Hittade en film på You Tube där man ser hur hon gjort sin påse/kasse
https://www.youtube.com/watch?v=4IV8hAtaqmY

Då passade jag på att göra några till...med ett rätt så kul tyg 😄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar