tisdag 13 mars 2018

Jota kofta

Fick frågan av en som gör egna mönster, hon ville att jag skulle hjälpa henne o sy upp denna Jota kofta o säga vad jag tyckte om mönstret......och detta jag gjorde😄.  Mönstret skickade hon över via messanger så jag fick tejpa ihop alla A4-arken.
En hyska för att hänga upp den i nacken sydde jag också dit.
Blir fint till vitt i sommar 😄👍
Satte lite hjärtan detaljer på armen och bakom ryggen.
Sen sydde jag vita stretch kantband runt infodringen.
Hade ett tyg som passar så bra till denna modellen hemma så det passade ju bra att sy koftan av det. Kjoldelen runt koftan har Mikaela lyckats bra med att få till, lagom med rynkor blev det.

2 kommentarer:

  1. Det ser fräscht ut med de vita kantbanden inne i koftan också.
    Kramizar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också att det matchade bättre att ha enhetligt vitt☺️. Kramiz tillbaka

      Radera