onsdag 9 maj 2018

Hide away

Har för ett tag sedan köpt en massa 3 meters tyger för 100 kr på Ohlssons tyger.
Började med att göra en hide away klänning från Ottobre 2/2017. Det är en superskön mysklänning, men rätt så blommig nu med detta tyget. Det är dock bra att man kan hitta billiga tyger till testsömnad.
Fickorna har jag alltid svårt för varje gång jag gör denna varianten av fickor. Därför gör jag min egna tut beskrivning för min egna del för att minnas till nästa gång 😃


Efter fickorna var det dags för sidostycket på klänningen....det börjar närma sig slutresultatet.

Huva gillar jag också, så självklart även på denna.

Färdig !! Och jag är jättenöjd, den är verkligen superskön att mysa hemma i. Spets blev det också vid mudden på ärmen i samma nyans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar