måndag 11 mars 2019

Lite nytt till maken och mej själv.

Jag köpte lite tyger på sy-festivalen som jag skulle använda till att sy nya tröjor till maken som han hade önskat....lite nytt i garderoben 👌Börjar med den gröna.....

Sen satte jag en svart rand från armen hela vägen ner efter tröjan.... allt enligt makens önskemål.
Grön mudd runt halsen och runt ärmarna ville han också ha.
Nu syns inte det svarta så mycket när han har tröjan på sig.
Nu var första tröjan klar med uppläggning och min egna logga märkning.
 Sen var det dags för kart projekt 😄Det gällde att få "Sverige" på rätt plats 😏det var speciellt viktigt för maken.
Jag hittade ett matchande tyg till ryggdelen på Ohlssons tyger som passade perfekt till tröjan. Detta tyget var ett tillfälligt tyg dom hade inne just då och det känns perfekt  att hitta ett tyg som matchade så perfekt👌Tråkigt dock att inte färgerna gör sig rätt på bilderna.
 Sen satte jag såklart en egen etikett på denna tröjan också.
Handlade nya tyger på vår repris som vi har. Betalade 40 kr för båda två....perfekt till kjol o en liten top till ett sånt bra pris.👍👍
 Började att klippa ut delar till topen jag skulle sy; 
 Placerade ut delarna hur det skulle sitta vid halsen.
 För bak o framsida x 2
Sen sydde jag ihop runt inner sidan räta mot räta och vänder pressar och syr en kant runt.
 Sen sydde jag yttersidan runt hela.... Men först drog jag en rynksöm framtill.
Färdigt set!! Kjolen klippte jag bara till en enkel kjol och satte resår i midjan👏Mönstret finns i tidningen Kreativa kvinnor 5/2008. 
Allt detta för bara 40 kronor😘👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar