tisdag 26 februari 2019

Sytt en cirkel för hörlurarna eller annat.

 Har sytt en cirkel med foderdelar, yttertyg i jeans och volymvliseline som jag beställt från Bibbis textil. Det är jättebra och får en rejäl stadga när man pressat på den på tyget.
Först ska man vika den runda cirkeln på mitten den som man valt till yttertyg. Sen syr man 2 sömmar för att senare kunna klippa upp i mitten för att sätta dragkedja där som på bilden ovan. Jag hade köpt en perfekt längd på dragkedja på sy-mässan...5 kr...det var en billig dragkedja👏Sen klippte jag bort överflödigt som var kvar och utanför.
 Sen sydde jag en dekorsöm precis vid dragkedjan.

 Sen sydde jag ihop och vände sedan på allt till räta sidan och sydde en dekorsöm runt allt.
En perfekt liten rund cirkel att ha hörlurarna i så man vet vart dom är 😄Ett jättekul projekt som gick fort att sy och perfekt present att ge bort till någon.😘

Här finns massor med tips som Christina gjort och delar med sig.

2 kommentarer:

  1. Du ser så lätt det gick att sy en sådan och fin blev den. Vilken tur att jag gav dig en så du fick fart på maskinen hihihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett roligt snabbt litet projekt att göra. Jo det var tur att jag fick igång symaskinen nu ☺️👍Kramiz

      Radera