söndag 24 februari 2019

Necessärer

Nu har jag sytt några necessärer som ska få nya ägare😄👏
Såhär ser mönsterdelarna i 3 storlekar ut som jag ritade av...fick inte med den största på min skärmdump, men det syns måtten ändå.

Det som är bra är att sy raksöm och inte behöva tänka på att sicksacka, för denna sömmen syns ju inte och den håller ihop ändå .😄
Det gäller att lägga dragkedjan åt rätt håll också innan man syr igen 😂
Detta ljusgråa tyget tog jag som insida på min anecessärer jag sydde här.
Nu börjar det likna en necessär 😄
Sen var det dags att klippa en remsa som var 5 cm bred och ca 40 cem lång vika in en kanpp centimeter på var sida och pressa hela längden.
Sen klippte jag den bit jag ville ha för tamparna som skulle vara på necessären. Sen kan man ju göra flera stycken samtidigt som jag gjorde här.
Nu är dom färdiga!

Den vita till vänster och i retrotyget tog vår yngsta son i beslag. Han behövde en liten när han är på resa sa han. Har även sytt till resten av familjen : Äldsta sonen, barnbarn...
Det blev ett gäng !!!😂
 B: Barnbarnets fick en bil på insidan av snowboard necessären.
A: Barnbarnet nr 2 fick en gul necessär.

Ett kul projekt som man kan sy och ge bort till familjemedlemmar, vänner o bekanta

Här kan du se hur jag gjorde😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar