tisdag 5 februari 2019

Boxer kalsonger Herr

 Det finns en del bra mönster i Ottobre tidningarna family, men kalsonger har jag aldrig testat att göra😄men nu var det dags att testa det också.
 Maken ville ha några nya boxer så jag gjorde först ett par som jag testsydde av ett mjukt tyg..
 Lägger ut bitarna hur dom ska ligga efter ett par befintliga boxer som han hade precis nyss köpt.
 Baken klar 😄
 Sedan var det framstyckena som syddes ihop...allt utom en sträng som skulle sys ihop.
 Före
 Efter ihopsytt
 Avigsidan
 I makens nya boxer satt det en sådan här ring runt för att slippa nötning och för skönare kallingar, så jag ritade av den och gjorde likadant i dom 3 jag sydde till honom. Detta finns inte i mönstret utan nåt jag lagt till.
 Nu är det bara uppläggningen i benen kvar på testkallingen.
 Sedan var det dags att hitta andra resttyger o sy fler boxers
 Resåren på plats😄och detta var den breda resår jag hade hemma....ingen speciell kalsongresår som jag tror är mjukare och ännu bredare.
3 par nya kalsonger o maken är glad och supernöjd och gillade dom jättemycket.👌

Har även sytt ett par testkalsonger till sonen....hoppas han gillar dom 😄

Kalsongmönstret finns i Ottobre design nr 7/2017.

3 kommentarer:

  1. Det är ett väldigt bra mönster. Visst är det bra att ta vara på spillbitarna man har. Nu har även Kjell fått fina nysydda kallingar. Jakob vill ha matchande kalsonger till tröjorna jag syr hahaha. Ibland blir det alla möjliga roliga tygbitar till dom.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen måste jag säga. Jag har fått i uppgift att sy flera och gärna lite olika tyger och färger i samma kalsong:) ska bli kul med det . Kramizar

      Radera
  2. hej sitter och syr kalsonger till mitt barn från samma tidning. Jag undrar hur du klipper framstycket ut med forminsnittet? lägger du någon form för sömsmån till och om inte hur bred söm har du sytt den med? som man enars syr insnitt alltså konformad trekantig?

    SvaraRadera