tisdag 30 juli 2019

Man kan sy även när det är varmt


Har sytt lite nu när det varit så varmt ute och jag inte orkat med värmen 😰
Knytblus/sommarblus har jag sytt av ett tyg jag köpt på Ohlssons tyger och är supermjukt och skönt, det är ett vanligt bomullstyg och mönstret kommer från Makerist.
Sen en långkjol och ett linne till som man kan matcha till andra nedredelar.
Köpte en mönstertidning hos Ohlssons tyger ( My i Mage nr 16 ) och sydde en långkjol och ett linne från den. Kjolen M 1809, Tyget: Palmblad från Symaskinsexperten 😍
Såhär ser tidningen ut.
Mönstret till linnet är från samma tidning och heter 1802b. Fick se en bild att min väninna hade sytt ett linne av just palmbladstyget och jag blev kär direkt....nu har jag en egen dress i detta fina tyg😄
Sista klänningen är en "Date Dress" Made by Runi. En jättefin modell och sen är detta tyget superfint och inköpt i lokal butik.
Däremot är kvaliteten på bilden superdålig och tagen med mobilen 😄

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du hittade Palmbladstyget och kunde sy dig en långkjol och topp. Fint blev det också, såklart att det blir fint, vad annars hihihi Date dressen blev också så fin. Har lite svårt med det mönstret, tycker det är jättefint och ibland blir det bra och ibland inte. Kan bero vilket tyg jag har sytt av.
    Kramizar till dig sömmerskan
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag hade tur att dom hade 1 meter kvar. Tack snälla du...Date dressen tror jag ändå blir finast med ett lite tjockare trikåtyg för då blir kjoldelen finare också. Kramizar till dej sömmerskan ;-)

      Radera