onsdag 29 juni 2022

Solhatt till yngsta barnbarnet

 Solhatt Youtube

Började att sy solhattar till minsta barnbarnet som inte vet hur man söker skugga. Måste skydda hennes lilla kropp. Hennes föräldrar hade tittat och ville köpa till henne...men då erbjöd sig farmor här att sy några 😂

Började med denna modellen...som bara är en typ av hatt med längre brätte baktill.

Hon har så mycket hår lillan här så tofsen sticker rakt upp under mössan.😆💗

Gjorde 2 till men en annan modell också, en som man justerar bakom huvudet.

Den beiga i i trikåtyg och den rosa i muslintyg.
Denna trikåmössan är av tyg jag hade kvar när jag gjorde en klänning till denna lilla tjej med ett tyg som ändrar färg i solen. 
Såhär ser klänningen ut inomhus och bilden nedanför är när den bifinner sig i solljus.
Då ändras figurerna och hjärtan som är på klänningen till lila färg.

Detta tyg hade jag också hemma, ett rosa muslintyg som är väldigt svalt och skönt på sommaren.
Sydde bakdelen som justeras  av snedslåband som även fick en kula att justera längden med.
En liten sötnos som är 1 år och 5 månader snart. 
Liten fotomodell 💖

4 kommentarer:

  1. Lilla sötnosen som ser så stor ut , bara sedan vi träffades senast. Fina hattar du sytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tro att dom ger henne väx upp 😄Hon blev så fin o verkar gilla solhatt

      Radera
  2. Jag skulle ha haft en sådan hatt, jag blev röd i nacken av solen 😍/Carina C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo kanske jag ska sy ett gäng till dej o mej också :-)

      Radera