tisdag 2 augusti 2022

Barnbarnets klänning till föräldrarnas bröllop.

Jag fick den stora äran att sy barnbarnets bröllopsklänning till föräldrarnas bröllop 30/7-2022 💝
Herregud vad rörd och glad jag blev.  
Lilla barnbarnet som hunnit bli 4 år sa ...Farmor ska sy min klänning ! 😍
Då kan man inte bli annat än lycklig att hon ville det.
Jag och min son (pappan till lilla 4 åringen) följde mig att välja vilket tyg dom ville att jag skulle sy klänningen i. Nu är hon en rosa tjej...så vad blev det annat än rosa...lite laxrosa.
Föräldrarna hade en bild på hur klänningen skulle se ut...så jag började klippa efter den tanken och sedan jag gjort en mall av annat tyg och provat på lilla barnet.
Här var testprovning först med nålar vid armarna som hon var jätterädd för att sticka sig 😅
men det gick bra 😄
                         
Sen fick hon själv bestämma hur hon ville ha kjolen på klänningen. Hon fick bestämma jämnlång eller lite längre bak. Då valde hon lite längre kjoldel bak. Så detta mönstret användes till kjolen och ett annat till ovandelen till topen o armar.

Sedan ville jag testa hur den blev innan jag fortsatte. Den skulle ju ha spets på arm och kjol. Här testade vi om hon skulle ha tyllunderkjol eller inte. Men vi struntade i den det såg bara konstigt ut med den underkjolen jag köpt till för att testa. 

Det syns väl hur mallig hon är när hon får prova...hon var såååå glad när jag visade upp den för henne innan.

Jag har en väninna som var snäll att gå o köpa spets på https://www.bwear.se/ i Stockholm. Där fanns det en del. Tur vi hade henne vi kunde köra facetime med för att kunna bestämma...jag valde o köpte av båda sorterna för jag ville jämföra...och den ena var bättre...den till höger, för den kunde man klippa isär och ha smalt på armarna och den bredare biten på kjoldelen. Så himla fint och jag är så glad att min fina väninna Yvonne finns som alltid ställer upp.💞
Nu var det sista testningen sedan var det runt halsen jag skulle sy fast allt.

Sen sa lilla A ...Farmor filma mig när jag snurrar....självklart älskling 💖


En supernöjd tjej som ääääälskar att snurra med snurrklänningar 😍#Farmorsytt

Här kommer en bild där hon står med sin storebror vid bröllopet
Lägger ut en fin bild av familjen också hur fina alla var 💗💗💗💗
Herr o fru med båda barnen. Ett vackert bröllop som var utomhus där 73 personer stod o tittade på dom 💖

2 kommentarer:

  1. Du är ju så duktig att sy och förstår att A tycker om sin fina klänning. Härlig fin bild på familjen i björkbågen. Tack för dina ord SIS Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack gulle dej sis. Jo dom var så fina så jag stod där alldeles tårögd o stolt. Det var bara sanna ord fina du . Kramizar

      Radera