lördag 13 augusti 2022

Glitter är roligt ibland, speciellt när det sitter fast

Köpte lite Anna Elsa glittertyg som jag tänkt sy av till mellersta barnbarnet.

Men oj så hemskt tyget var....det trillade glitter heeeela tiden trots jag dammat tyget ute först.
Som tur var tog jag på mig ett jobbförkläde som skydd för jag tänkte att jag tar det säkra före det osäkra 😆 Tur var det...hela förklädet och nedaför på golvet ser man ett lager av glitter 😓
Jag dammade och dammade o dammade lite till utomhus...lite bättre blev det.

Barnbarnet o dockan var nöjda i sina kjolar jag sydde😄💞

Jag åkte hem och efter en stund ringde sonen...gör det nåt om hon använder kjolen utomhus istället ? 😂
Absolut sa jag...för jag hade förvarnat honom om att det kunde bli glittrigt inomhus...
det hade det tydligen blivit 😏Inte riktigt min mening att glittra ner heeeela deras hus.
Dockan fick sig en jacka o ett par byxor
Barnbarnet blev såååå himla glad och det är det bästa för ett farmorhjärta💖

2 kommentarer:

  1. hahaha kan tänka mig att det blev glitter överallt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo! Dessutom blått glitter överallt ;-)

      Radera