söndag 7 augusti 2022

En klänning till mig själv till sonens bröllop, till barnbarnet o till dockan.

💖💖💖💖 Redo för sonens sagobröllop 💖💖💖💖

Här står jag i min nysydda klänning av finska tyget 💖#Nuppy 💖 Jag gillar skarpt deras tyger. Klänningen sydde jag till min sons bröllop den 30/7-2022. Hade dessutom en rockabilly underkjol som gjorde klänningen lite extra festlig

Tyget bara ääälskar jag 
Mönstret hittade jag hos Makerist och gillade modellen så jag testsydde klänningen av ett muslintyg först. 
Det var så fin top på denna klänningen.😍

Sen blev det en bit över som jag gjorde en korsryggsklänning till yngsta barnbarnet som är 1 år o 6 månader 😘 #Farmorsytt
Jag vred o vände på bitarna jag hade kvar för att få ihop till denna klänning o den satt som en smäck 💖
Lillan som är 1år och 6 månader blev så jättefin i sin klänning.
Tyget är så fantastiskt fint och en superfin kvalitet. Jag köpte detta tyget när dom var på resa genom Sverige och stannade till här i Umeå där jag köpte detta tyget.


Hade några småstumpar kvar nu då av dom klänningar som jag sydde....så då fick det bli en dockklänninga till mellersta barnbarnet som är 4 år 💞

Sen fick det bli en till klänning till i spets och ett par tights i muslintyg. Hoppas lilla barnbarnet blir glad.
Men det är jag säker att hon blir...hon frågade häromdagen...FARMOR! Kan du inte sy lite kläder till min babis...hon fryser när hon inte har några kläder...Självklart sa jag då 😍

2 kommentarer:

  1. Super super fina klänningar och med underkjolen under din klänning är pricken över i:et.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack fina sis . Du övertygade mej till 110 % att jag valde rätt . Kramiz

      Radera