tisdag 16 augusti 2022

Lampfot av Toffifeefolien


 Jag ville testa att göra en lampfot av Toffifeefolien som finns i asken.

Som stomme använde jag ett pringleschipsrör

Mätte röret hur lång lampfot jag behövde. Hittade en på secondhand för 19 kr😍
 Jag gillade foten som den var egentligen...så jag tror inte att jag kommer att behålla denna bubbliga foten faktiskt....men vill visa hur jag gjorde i alla fall.

Tog min varmlimspistol och limmade ihop varje bit och trixade lite när jag kom till toppen av röret.
Plastlocket till pringlesröret använde jag på toppen o sprayade även den vit.

Jag blandade ihop bikarbonat och färg...en del använder bakpulver.
 o färg. 
Nu fick den torka innan jag sprayade den med färgen utomhus....vilket jag glömde att fota 😆

FÄRDIG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar