torsdag 11 augusti 2022

Klänning o Shorts

Mamman till det yngsta barnbarnet som vi har köpte tyg för att hon ville att jag skulle sy en klänning till lilla 1,5 åringen. 
Till slut kom vi överens om vilken modell jag skulle sy. En rak sval sommarklänning där mönstret heter Curved dress från Makerist. Sydde många olika varianter till vårt 4-åriga barnbarn när hon var mindre av detta mönster
Gjorde den lite annars än mönstret bakom nacken.
Eftersom hon är så liten så går det så lite tyg och det går fort att sy så en klänning till blev det i samma mönster Curved dress. Det mörkblå tyget hade jag över från ett projekt till mej själv 😁
Sen blev det en bit över av tyget fr klänningen så jag passade på att göra ett par shorts till henne i stl 92.
Fotat bak och framsidan

Detta är shorts med knytning. Det finns 2 varianter att välja mellan och jag har nu testat båda 2, och båda har utanpåfickor 😘 Jag lade däremot till hällor till knytskärpet som inte finns på mönstret.
Köpte mönstertidningen på Ohlssons tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar