måndag 11 mars 2024

Tröja herr och byxa dam

Har ett mönster hemma som jag alltid använder till maken när han vill ha nåt nytt :-) 
Det heter Phillippe Poloshirt

Hittade detta tyget på Ohlssons tyger. Tänkte att jag skulle sy ett par byxor till mej och så blev det en tröja till maken också, tänkte att det räcker till båda.
Jag tycker att det är fint med krage till herrar men denna fick bli en med kort dragkedja istället :)
Om jag får säga det själv så blev han riktigt fin i denna nya tröjan 😍

Nu var det min tur att börja sy ihop mina byxor 😄 Det blev grå midjemudd jag hade hemma eftersom den svarta var slut här hemma.
Har haft ett byxmönster liggandes hemma så jag klippte bitar av samma tyg och helsvart som combo till precis som makens combo.
Ville ha en ficka på byxbenet så nu har jag en ficka för mobilen också😂

Mönstret har jag beställt från Makrist "Moms sporty". Detta mönster har korta shorts o capri men jag la till full längd och sydde hellånga istället som jag behövde.

2 kommentarer:

  1. Det var ett fint tyg och fina modeller du sytt. Visst är tröjmönstret med pike krage, som jag syr till Jakob? Här har syateljen varit stängd men ska nog öppna endera dagen igen hihihi Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulle dej. Jag vet fasktiskt inte men det är det säkert :) Jo jag vet ju det och så brukar det bli ett tag hos mej också...just nu är den stängd här också :-) Spännande se vad du syr också . Kramizar

      Radera