onsdag 17 april 2024

Puff MEE- klänning

Jag hittade ett fint mönster som jag ville testsy till näst yngsta barnbarnet. Hon skulle sova hos oss så då passade det bra att jag fick prova på henne också. Hade detta kornblå tyget hemma och det passade bra för att hon passar så bra i just blå färg.

Hon ställer upp så snällt så farmor får fota henne 😍

                                                           Mönstret heter "Puff Mee"-Girls.
Satte även en farmortext som hon gillade jättemycket. Jag fick läsa texten flera gånger och hon skrattade gott varje gång 😍

Numera är hon även en jättestor fan av brandman Sam, så självklart beställer jag ett tyg för att sy till henne. Även här vill hon att jag skulle börja sy direkt fammo ! sa hon 😍. Hade fått tyget samma dag hon kom hos oss så jag fick börja direkt 😅
Ärmen ser ut såhär och blir väldigt fin när den är klart. Hon kom in i mitt syrum flera ggr och frågade  om hon kunde prova den lite faktiskt fammo ? Självklart älskling svarade jag. 
Det går fort att sy ihop små plagg och tur är väl det när hon var så ivrig.
Och en superlycklig ägare till en ny klänning av brandman Sam. Även denna klänning blev hon jättefin i. Hon fick välja själv om hon ville ha en tröja eller en klänning och hon valde klänning igen.

Det är så kul att sy när hon blir så glad trots hon bara är 3 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar