måndag 28 december 2020

Pokemon Cardigan och tröja.

Hittade detta öglade svettistyget hos #solstrålenmin på FB. Klart jag var tvungen att köpa det till 5 åriga barnbarnet som älskar pokemon. 
Tänkte att jag skulle göra en lite tuffare cardigan så han känner sig fin när han har den på sig. Så det blev denna oversize cardigan till farmors kille.💝
Dags för kragen då 😄Hade ingen mudd som var nog lång så jag fick sätta en söm bakom nacken.
Och det blev såhär när jag satt mudd vid handleden och längst ner på tröjan också.
Nu var det dags för tryckknappar....tog lite tuffare där också...några som sticker ut 😄Rutmönstrade tryckknappar från 3exter.
Fram med prymtången och stryckt storleken tryckt i nacken också.

FÄRDIG !!
Dessutom passade cardigan helt perfekt på honom 💝

Detta slutade med att jag fick sy en tröja av kvarvarande bit till hans lillasyster som också ville ha en pokemontröja 💖
Gjorde mudden i lila men det syns dåligt på bilden här.

Såklart med min egna namnetikett.😏

2 kommentarer:

  1. Har fått sett andra bilder också när han har den och den ser så fint ut på honom.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han passade så bra i den :) och sen att det är pokemonfigurer på den var ju toppen! :-)

      Radera