måndag 14 december 2020

Småkläder till våra vänners barnbarn

Våra vänner har fått ett litet barnbarn...en tjej. Såklart tänkte jag direkt att jag skulle sy lite till henne och skicka ner till Stockholm. Så jag började med att sy en lite större storlek i 62. Satte en liten rosett bak och lite spets 😁
Sen gjorde jag en lite vinge till ärm.

Sedan blev det en liten blöjtrosa också som matchar klänningen.
Sedan hade jag en liiiiten bit kvar av detta fina tyget som jag sytt en klänning till vårt egna barnbarn o nu blev det en liten till klänning av bitarna som var kvar. Denna blev en lite mindre storlek.
Jag vred o vände på tygerna för att få ut så mycket som helst men det gick inte att få ut till alla delarna, så det blev en baksida med enfärgat rött istället till armdelarna.
Sedan tänkte jag piffa till ärmarna med lilla tjejjens namn ..Elllie😘. Det gjorde jag med min silhouette cameo o med disneyfont. Klänningsmönstret är Mix´n match omgbananas.

Nu hoppas jag att kläderna passar till den lilla kroppen. Grattis igen säger jag till den lilla söta och till farmor o farfar Yvonne o Jakob 💞

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar