söndag 5 februari 2023

Barnbarnet älskar Pippi Långstrump

Vårt yngsta som fyller 2 år 1/2-2023 älskar Pippi Långstrump.
Så jag beställde trikåtyg från #Elvelyckan och satte igång för fullt. Har inte sytt så mycket till henne så det fick bli en liten garderob nu då 😍
Klänningsmönstret är : Mix´n Match från Omgbananas mönster.
Till den blivande tvååringen blev det stl 98 klänning o leggings
till lillasyster blev det stl 74( hon är inte född i skrivandes stund ) :) 
Klänningen passade ganska så bra tycker jag 😍 på vårt lilla barnbarn. Den är lite stor men det vill föräldrarna att jag gör för hon växer så fort .

Eftersom dom ska få en bäbis nu i februari -2023 också så gjorde jag en liten match mellan systrarna som en bonuspresent.💝 Varsin klänning

Mönstret till dessa Leggings hittade jag via Makerist.de
( Legging med 4 olika benbredder ) som jag också sydde i stl 98
 
Sen sparar jag måtten jag sytt för att ha kvar om storleken inte skulle passa eller om jag lyckats 😇

                                                                                       


              


En Peplum modell i stl 98. Såhär när jag tittar på den känns det som att den kommer att bli för stor. Men det är också en större modell på plagg. Bättre för stort så jag kan sy om den än om den är för liten.








Det är så bra att även ha måtten jag sytt i och mätt med måttband.



Leggings till måste hon ju också ha såklart 😍Likadan modell som den ljusgrå jag sydde. Mönstret från Makerist

Dessa leggings kan man göra i olika modeller.

 😍#Farmorsytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar