söndag 5 februari 2023

Sytt lite av tyger jag hade hemma. " Ballongklänningar".

Jag gick på biblioteket och lånade boken Hensytt i ur och skur.  Första plaggen jag ville testsy var mönstret "Björk" från boken, och det blev 2 stycken :) 
Sen sydde jag en ballongklänning i stil 110 som 5 åriga barnbarnet skulle få. Tyget hade jag haft hemma i flera och tänkte att den passar lillan som älskar rosa.
Den rosa mudden som passade perfekt till hade jag också hemma faktiskt 😅
Även mudden i armen blev såklart i samma färg. 
Sedan hade jag även detta kattyget liggandes som jag sydde en stickad klänning till henne.







Nu blev klänningarna klar 💝och det blev en favorit för henne.
5-åriga barnbarnet blev jättenöjd och ville ha en av dom på sig direkt 💖 Det är väl ändå ett bra betyg ? 😘
#Farmorsytt

2 kommentarer: