lördag 11 mars 2023

Vera kjol och Nypon tröja

Ville testsy en uppsättning till yngsta barnbarnet som är 2 år. 
Hade en klänning jag inte använt så mycket så jag klippte sönder den och sydde detta till henne.
Hon gillar att bli fotad denna sötnos😍 Hon ställde upp sig som en fotomodell.😄
Mönstren till kjolen och tröjan kommer från syboken Hensytt i ur och skur som jag lånade på biblioteket.
                                                                                            


Kjolen heter "Vera" och tröjan heter " Nypon" heter tröjan.
Jag tog varenda liten bit jag hade av klänningen 😆
Knapparna köpte jag hos myrorna för jag hade inga som jag tyckte passade till kjolen.
Sen vill jag spara måtten jag sytt, i detta fallet storlek 98

Baksidan på plaggen 
Framsidan på plaggen. Här syns tydligt att det enfärgade tyget inte räckte till båda armarna så det fick bli en av varje 
Det var den här klänningen som jag klippte sönder och sydde till barnbarnet av.
Tala om återbruk 😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar