onsdag 17 januari 2024

Virkad mössa



Började med att testa att göra en längre mudd för öronen. Modellen kändes liten eftersom jag använde ett annat garn och nål, då måste man prova sig fram. 
Jag ökade även på några varv så den passade i höjden som jag ville ha den.
Det är smidigt när man redan har hållaren klar och bara snurrar på garnet, spänner ihop o sen klipper upp.
Såhär ser det ut när jag satt ihop innan jag klipper upp bollen till mössan.
Så ! nu var tofsen klar också. Bara att knyta ihop ordentligt och sy fast den på mössan.


Denna mössan sitter verkligen skönt och det blev en bra modell som passar till min gråa kappa 😄👌





Detta är ett gratismönster jag hittade.

4 kommentarer:

  1. Bra med en mössa som går ner ordentligt och inte kavar upp över öronen. Jag tänkte ta fram och sticka klart min kofta, men nu hittar jag inte påsen. Tänk om jag har kastat den!
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den här har jag mätt så den sitter superbra runt öronen. Jasså har påsen försvunnit ? Mej oj så hemst om du kastat den....Kramiz

      Radera
  2. Så fin mössa Du är så duktig med all pyssel du gör ❤️❤️

    SvaraRadera