måndag 8 januari 2024

TUT till //mudd//Vändsydd jacka







Har lagt till några tutar jag hittade på nätet för att dela med mig och för att komma ihåg till nästa gång hur jag gjorde 😆😂

 Sy enkelt en mudd till handleden


Fastnade för denna sista modellen till slut 😄
Jag höll i o för sig att bli snurrig innan jag fick ihop denna mudden med alla sömmar som skulle vridas o vändas tyckte jag. 

Jag hade vänt allt fel väg kom jag på till slut ...efter 3:e gången gillt 😂 Allt ska ju vara räta mot räta hela arbetet ut.


Alltså hur nöjd man kan bli när man ändå lyckas få ihop allt till slut...supernöjd 👏😍

Jag började med det svåraste tänkte jag, sen började jag med den vändsydda jackan/tröjan som jag sytt till 8-åriga barnbarnet...som förresten blev jättenöjd.

      Hittade även detta på Instagram hur man sätter en dragkedja så det blir jämt och rätt. En bra beskrivning så både dragkedjan och mönsterpassningen blev bra.


Sen sydde jag fickor med dragkedjor.

Men först en massa mätande och nålande så fickorna hamnade rätt.


Satte en liten röd detalj på armarna som jag tänkte skulle bli fint.
Tyget till denna vändbara jackan har 8 åriga barnbarnet valt själv o undrade om farmor kunde sy nåt till homom av det? Självklart smälter farmorhjärtat och då vill man ju göra det finaste man kan. Här testade jag att lägga till mudden med hålet för tummen.


Färdig 😍

Ni som syr förstår känslan hur nöjd man känner sig när allt blev som den skulle och precis som man tänkt att plagget skulle bli. Sen att den passade perfekt efter testen på julafton 💝



Jag vändsydde detta plagg som är helsvart på insidan.
Här är inte jackan/tröjan klar men man ser hur den ser ut i allafall 😏

Mönstret är: A little twisted jacka/tröja från Hallonsmula.
Bumberkragen är avritad från ett plagg ur Ottobre 6/2018

2 kommentarer:

  1. Den jackan har du verkligen lyckats jättebra med och jag vet hur du kämpade med muddarna. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag blev nöjd när den passade så bra utan att fått prova en gång ens på honom :) Jo det var bra jag kunde prata med dej också om muddarna där, men skam den som ger sig ...så bra som dom blev :)) Kramizar

      Radera