tisdag 18 november 2014

Tennarmband med snurrad fläta.

Idag har jag åter igen gjort mig ett tennarmband. Denna gången blev det ett grönt med flätad fläta:) När jag har flätat klart limmar jag fast den på en skinnremsan jag valt. Det är jätteroligt att göra dessa tenn smycken...speciellt för mig som verkligen gillar dom, och smycken överhuvudtaget :)

 Men först ser det ut såhär...innan jag fått någon fason på tenntråden :))
Efter limningen...syr jag fast flätan med osynlig tråd. Efter det limmar jag tråden på baksidan, limmar lite till och viker ihop skinn remsan på mitten på baksidan. Vänd på allt efter det torkat. Sy sömmen på baksidan...så allt sitter ihop...o glöm inte limma dit snodden och sy fast knappen du valt. Jag valde ett renhorns knapp. Dom gillar jag bäst :)
Jag sätter en blomma o en swarovski pärla i mitten av blomman. Det är mitt kännetecken av armband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar