lördag 12 mars 2016

Hemsydd T.shirt

Maken ville att jag skulle sy honom en t-shirt. Visst sa jag..välj ett tyg:) Och detta han gjorde. När jag skräddat hans tröja blev det en liten bit över, så då gjorde jag en till...lite mindre till barnbarnet:)
Jag är som sagt ägare av 3 symaskiner nu. 1 st vanlig Pfaff och 1 st overlock husqvarna symaskin, och 1 st singer coverlock. Och då vill man sy heeeela tiden :) mönstrena ligger klippta och klara...
Och vips ! blev det en t-shirt i vuxen storlek....
...och för en 1:åring.
märkning..likadana , for you :)
Dom blev så söta båda två :-) Maken och barnbarnet.

4 kommentarer:

  1. Super fina båda två, du är verkligen duktig att sy med dina maskiner.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den fina komplimangen 😇. Kramiz

      Radera
  2. Du är verkligen duktig i allt du tar dig för.... Så är du ju också en SAIK anhängare. Lillemor Berggren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart en Saik fantast :) Tack för snäll kommentar:) Lillemor

      Radera