söndag 31 december 2017

Draken jag sytt

Jag hade bestämt mig för att sy en utklädnings drake till barnbarnet. 
Så detta är shoppingpåsen till den 😄
Hittade en drake jag ville sy men i en tidning från 2007!!😁 Jag lyckades ta reda på vilken nummer den fanns i och hade turen o fick köpa den av en. Och det är jag så glad över. Så nu kunde mitt arbete börja.
Det var mycket olika delar och moment i draken. Gjorde en liten annan variant av vingar på draken....i rött som barnbarnet gillar.
Det skulle vara en typ av vliselin som jag köpte på Ohlssons tyger, och den krossade plyschen  köpte jag också där.



Sen var det dags för att fylla svansen på draken med fyllning.
Det var lite pilligt men kändes att jag var på väg med resultatet.

Sen var det huvan som skulle göras och även där pressa in vliselin i det ljusgröna.
Gick åt mycket klämmor för att hålla dom fyllda taggarna på plats inne i huvan😄 och rätsida mot rätsida.
Här börjar arbetet att ta form. Ingen dragkedja och inga muddar finns än på denna, för ärmarna var inte ihopsydda heller ännu.

Det närmar sig resultatet här, bara muddarna kvar.
Färdig !! 👌😘
Lilla sötaste barnbarnet gillar den o dansar drakdansen för oss 💖 Bolibompa sången


Nu har jag som farmor gjort ett gott jobb...så känns det i alla fall i hjärtat 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar