måndag 25 december 2017

Hood hunter Herr i Teddy


Har sytt ett nytt mönster som heter "Hood Hunter" till sonen. Detta första plagget i detta mönster sydde jag av teddy. Nu har sonen inte testat tröjan ännu så jag vet inte om jag lyckats med storleken eftersom detta tyget är mycket tjockare än tex trikå men jättehärligt o varmt på vintern här i norr.
Gjorde den extra lång också eftersom sonen är lång.
Nu fattas det bara märkningen i halsen...ett eget broderat namn på maskinen :) Detta var första försöket med maskinen, det kan säkert bli ännu bättre när jag tränat lite😄👍

Fotot nedan är resultatet och dessutom i rätt färg. Fotona ovan blev lite mörka ser jag.
Här har vi resultatet på sonen som nu på julafton-2017 fick sin nya tröja. Och det kan jag säga att han blev jätteglad!! över tröjan😄. Det enda är att tyget blev 5 cm för korta armar, och det berodde på att jag chansade att stuv tyget skulle räcka...men tyvärr. Så jag bytte ut och sydde dit en längre svart mudd istället för att testa, men nu blir det till att söka nytt och mera tyg. Tänk om det fanns att få tag på Ohlssons tyger där jag handlat?....Hade varit trevligt med en längre bit i samma färg, för det hade jag gärna velat göra åt honom så tröjan känns behaglig. Annars är både han och jag nöjd och tycker att den satt kanonfint på honom😘

2 kommentarer:

  1. Den blev snygg på honom Tycker han att den sitter för hårt vid handlederna eller varför ska du ändra?
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad jag svarar sent här. Jag har bytt ut mudden o satt en mjukare o vidare mudd, det blir nog bättre då. Kramiz

      Radera